آموزش برنامه نویسی returntrue.io

برگزاری جلسه شورای مدیران ICT استان

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

   شورای مدیرانICT استان با حضور مهندس سبوحی رئیس مرکز بازرسی،نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات  ، مهندس توکلی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ، مهندس آموئی مدیر مخابرات منطقه گیلان و جمعی از مدیران ICT برگزار شد.
 ابتدا مهندس توکلی مدیرکل ICT استان، گزارشی از عملکرد اداره کل ICT و ادارات زیر مجموعه در استان و مشکلات پیش روی در توسعه شبکه های ارتباطی عنوان نمودند.
توکلی با اشاره به سفر اخیر وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و اهتمام ایشان به احصاء مشکلات استان ها، گفت: مشکلات موجود در نقاط مختلف استان احصاء شده و برنامه ریزی ها در راستای رفع این مشکلات صورت گرفته  و در بسیاری از موارد نیز موانع برطرف گردیده است.
توکلی افزود: اگر با برنامه ریزی دقیق و حساب شده گام برداریم می توانیم به رشد و توسعه مناسبی در این حوزه دست یابیم و درآمدی قابل ملاحظه ای از این حوزه نصیب استان نموده و شاهد رشد اقتصادی در استان باشیم.
داود سبوحی، رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت، ابتدا ضمن عرض سلام  و خدا قوت از سوی مقام عالی وزارت به همکاران و مدیران استانی؛ توضیحاتی در خصوص روند اجرایی کارها و برطرف نمودن مشکلات ارائه و افزود: هدف اصلی ما بیشتر شنیدن حرف های مدیران و مشکلات مرتبط با حوزه کاری آنان می باشد و نکته ای که در سفرهای استانی بسیار مهم است ایجاد جّو همدلی، همیاری و همراهی است که در این استان وجود دارد.
وی به وضعیت مناسب استان از نظر شاخص ها و رتبه مناسب در بین استان های کشور اشاره و گفت: میزان شکایات مردمی واصله از مخابرات استان در سال گذشته کاهش داشته و این نشانه خوبی است و باید مدیران حوزه ICT با تعامل سازنده به دنبال این باشند تا با ارائه مطلوب تمامی خدمات و سرویس های مرتبط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نسبت به ارتقاء سطح رفاه در جامعه و افزایش میزان رضایت مندی در استان تلاش نمایند.
سبوحی افزود: وزارت ICT و شرکت مخابرات دو عضو جدانشدنی بوده و همواره در راستای توسعه و پیشرفت کشور گام برداشته و اراده هر دو نهاد این است که با همکاری و اقدامات موثر در مسیر رفع مشکلات مردم حرکت نمایند.
رئیس مرکز بازرسی وزارت افزود: به هر حال در مسیر توسعه، مشکلاتی در تمامی مجموعه ها وجود دارد و خوبی کار این است که بنشینیم دور یک میز و مشکلات را مرور نموده و بدون پرده صحبت نماییم تا به یک همدلی کامل برای خدمت به مردم برسیم.
وی گفت: آن چیزی که در این سفر شاهد هستیم این که است که همدلی به طور کامل در استان در همه مجموعه ها وجود دارد و این تعامل قطعاً حاصل روحیات اخلاقی تک تک عزیزان بوده و اگر در یک جایی این زنجیره همدلی نباشد و حس قلبی کمتری باشد قطعاً با مشکل روبرو خواهیم شد.
سبوحی تصریح نمود: ما در وزارتخانه ای خدمت می کنیم که شاهد خدمات متنوعی از قبیل سرویس های پست بانک، ارائه خدمات پستی، بخش ICT  بوده که هر کدام به صورت تخصصی یک حوزه مجزا مانند سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات، مخابرات، زیرساخت، پست می باشند و هویت خاص و مستقلی داشته و علی رغم این استقلال و وظایف خاص با درایت وزیر محترم دور یک میز و در کنار هم با تعامل و همدلی و همپوشانی در اتخاذ تصمیم های اساسی و کلان برای ارائه خدمات مناسب به مردم حضور دارند.
وی در ادامه خواستار همپوشانی مجموعه ادارات استانی از عملکرد یکدیگر شد و اظهار داشت: تک تک مجموعه های استانی باید به نحوی عمل نمایند تا با پوشش همدیگر از عملکرد حوزهICT در خارج از مجموعه دفاع نمایند.
سبوحی گفت: یکی از وظایف مهم مدیر ارشد استان دفاع و حمایت همه جانبه از فعالیت های ادارات زیرمجموعه وزارت در استان در جلسات برنامه ریزی و تصمیم گیری های کلان در سطح بالادستی استان می باشد که باید مدیران این حوزه با تعامل بیشتر با اداره کل ICT اطلاعات تخصصی مورد نیاز را در اختیار قرار دهند.
وی در پایان از جمله وظایف بازرسی در وزارت، به صیانت از مدیران و کارکنان وزارت اشاره و تصریح نمود: برای این که یک مدیر در یک مجموعه مدیریت نماید از تخصص، وقت، آبروی خود مایه گذاشته و شاید کمتر به موضوعات خانوادگی خود بپردازد و بعضاً با مشکلاتی روبرو خواهد شد و این وظیفه ماست تا با درایت از این موارد مراقبت نماییم.
در ادامه هر یک از مدیران ادارات استانی ضمن ارائه گزارش از عملکرد دستگاه مربوطه، توضیحاتی در خصوص خدمات و سرویس های مجموعه و مشکلات پیش روی ارائه نمودند.

تاریخ ثبت ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

ساعت ثبت 19:1